Return to Hobie.com
Hobie Forums
It is currently Mon Mar 18, 2024 11:33 pm

All times are UTC - 8 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Thu Aug 21, 2014 2:46 am 
Offline
Site Rank - Captain

Joined: Mon Jul 14, 2008 10:09 am
Posts: 141
Location: Sweden
Hej! Jag äger en TI sedan 2010, som ligger vid Mälaren. Jag har hittills inte gjort några ansträngningar att förena mig med andra svenska Island-ägare. Det kunde dock vara ganska trevligt med en svensk Island-klubb. Men jag överväger också att flytta mina bopålar till Kanarieöarna och kan möjligen här också hitta någon svenskspråkig med anknytning till eller intresse för Kanarieöarna. Givetvis kan en Kanarieöklubb också inkludera spanjorer och annat löst folk. Det kunde bli en Canarian Island Club med engelska som huvudspråk. Spanska måste jag lära mig.

Jag kan tänkas köpa en tomt och en ruffad båt på Kanarieöarna, men tills vidare överväger jag starkt en mer luffarliknande tillvaro. Jag har lärt mig hur man får livet att fungera ombord på en TI och tror att jag kan få det att fungera bra också på Kanarieöarna. Jag överväger också att skaffa ett elfordon för landtransporter. En elmoppe kanske. Eller bara en elcykel.

Är du intresserad av något av det här så hör du lämpligen av dig. Det är bra om du inte är någon väldigt materialistisk person, utan mer intresserad av en ekologiskt hållbar livsstil, inte minst mot bakgrund av oljetoppen. Så kommer vi lättare överens.

Jag torde översätta det här till engelska om jag inte får några svar från folk som talar svenska.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC - 8 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Jump to:  
© Hobie Cat Company. All rights reserved.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group