Return to Hobie.com
Hobie Forums
It is currently Sat Apr 27, 2024 1:32 pm

All times are UTC - 8 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri Apr 28, 2023 10:02 am 
Offline
Site Rank - Deck Hand

Joined: Wed Sep 07, 2022 2:36 am
Posts: 13
There is buzz over Hobie Brazil not importing kayaks anymore. Brazilians can't buy or receive post-sale support anymore. Our representatives stopped answering about the brand, either selling or post-sale support/warranty claims. They don't accept phone calls anymore.

They simply redirected all warranty claims to a person called Diana which I believe is Diana Ortega Caballero. She doesn't give clear answers or time over the approved warrant claims and stopped answering at all, since the past two weeks.


Hobie can have the afford to treat Brazilian customers like trash, since our national companies have so-so, if not crappy kayaks...

I'm telling people here to lawyer up and lawsuit the hell out Hobie.

What a shame...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri Apr 28, 2023 1:05 pm 
Offline
Hobie Tech / Moderator

Joined: Thu Jun 10, 2021 12:29 pm
Posts: 32
Hello,

Hobie is still processing and distributing warranty claims for Hobie Brazil. If you have any questions about a specific warranty claim I would be happy to give you a status update. I am available at [email protected]

Have a Hobie Day!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon May 01, 2023 10:42 am 
Offline
Site Rank - Deck Hand

Joined: Wed Sep 07, 2022 2:36 am
Posts: 13
dcaballero wrote:
Hello,

Hobie is still processing and distributing warranty claims for Hobie Brazil. If you have any questions about a specific warranty claim I would be happy to give you a status update. I am available at [email protected]

Have a Hobie Day!


Its would be nice if you really start answering the messages sent to you and make clear the future status of Hobie Brazil.

By the way, the Brazilian código de defesa do consumidor (Brazilian consumerist law) states companies have 30 days to fix warranty issues.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon Jun 12, 2023 4:27 pm 
Offline
Site Rank - Deck Hand

Joined: Mon Jun 12, 2023 3:57 pm
Posts: 1
Olá, sinto muito estar entrando nesse fórum pela primeira vez, justamente com um assunto desagradável.
Pude ler no tópico de meu conterrâneo sobre a não importação mais de caiaques hobie para o Brasil.
Estive na loja em Porto Belo, Santa Catarina, Brasil a pouco tempo, e a esposa do proprietário disse que a loja não está fechando e, que são apenas fofocas e boatos. Mas obtive informação que poderão inserir mais produtos para venderem juntamente com os atuais produtos oferecidos.
Ao entrar no site Hobie Brasil, pude notar que ao procurar por caiaques, a página não é encontrada, mas ao procurar acessórios, vc é remetido a vários itens.
Tendo isso em vista, acabo chegando a conclusão que não estão mais importando caiaques, pelo menos no momento não.

Espero que voltem a importar, ou alguém no Brasil o faça.

Saudações a todos, do Brasil, Ruan...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue Jul 04, 2023 5:46 am 
Offline
Site Rank - Deck Hand

Joined: Wed Sep 07, 2022 2:36 am
Posts: 13
Ruan74 wrote:
Olá, sinto muito estar entrando nesse fórum pela primeira vez, justamente com um assunto desagradável.
Pude ler no tópico de meu conterrâneo sobre a não importação mais de caiaques hobie para o Brasil.
Estive na loja em Porto Belo, Santa Catarina, Brasil a pouco tempo, e a esposa do proprietário disse que a loja não está fechando e, que são apenas fofocas e boatos. Mas obtive informação que poderão inserir mais produtos para venderem juntamente com os atuais produtos oferecidos.
Ao entrar no site Hobie Brasil, pude notar que ao procurar por caiaques, a página não é encontrada, mas ao procurar acessórios, vc é remetido a vários itens.
Tendo isso em vista, acabo chegando a conclusão que não estão mais importando caiaques, pelo menos no momento não.

Espero que voltem a importar, ou alguém no Brasil o faça.

Saudações a todos, do Brasil, Ruan...


Seria fundamental dizer a eles que estão agindo de maneira completamente ilegal. Não podem se eximir de dar suporte aos produtos que eles venderam, o que o grupo Atalaia fez é completamente ilegal.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu Jul 06, 2023 8:50 am 
Offline
Site Rank - Deck Hand

Joined: Wed Sep 07, 2022 2:36 am
Posts: 13
dcaballero wrote:
Hello,

Hobie is still processing and distributing warranty claims for Hobie Brazil. If you have any questions about a specific warranty claim I would be happy to give you a status update. I am available at [email protected]

Have a Hobie Day!


The claim 576856826 still waiting to be updated and nearing the 1-year mark, since it was filled.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC - 8 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: reidhester and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Jump to:  
© Hobie Cat Company. All rights reserved.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group